Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

GPS detektorok, lézerblokkolók

A hatékony traffipaxvédelem célja, hogy az autó sofőrje időben értesüljön arról, ha rendőrségi sebességmérés történik, így lehetősége nyílik arra, hogy szükség esetén korrigálja sebességét, így elkerülve a sebességtúllépésből adódó büntetéseket. Mivel többféle rendőrségi sebességmérő készülék létezik, így a traffipaxjelzőkből, traffipaxvédelmi eszközökből is több különböző eszköz kombinálása nyújtja a megfelelő védelmet. 

Egy hatékony traffipaxvédelmi rendszer összeállításához érdemes személyre szabni a megvásárolni kívánt terméket. Keressen fel minket, hogy szaktanácsadóink segítségével az Önnek legmegfelelőbb megoldást tudjuk kialakítani. 

Mivel többféle rendőrségi sebességmérő készülék létezik, így a traffipaxvédelmi eszközökből is több különböző eszköz kombinálása nyújtja a megfelelő védelmet: lézerblokkoló, GPS adatbázis, radarmodul...

Védelem a lézeres sebességmérők ellen

Az egyszerűen és esztétikusan, szinte láthatatlanul felszerelhető rendszámtábla keretbe épített lézerszenzorok folyamatosan figyelik a lézeres elven működő sebességmérők jeleit, melyek szinte kizárólag mobil készülékek, ezért bárhol előfordulhatnak. Az aktív jelzőkészülékek a sebességmérés érzékelésekor a mérőműszer sebességadatát néhány másodpercre visszatarthatják, így a jármű sebessége szükség esetén korrigálható.

 

A VÉDA kamerahálózat 365 telepített ellenőrzési pontján kívül 160 db mobil, lézeres sebességmérővel, un. ARH CAM-S1 készülékkel is lehet találkozni az ország bármely területén, akár trükkösen elbújva, akár felüljárón, rendőrautóban, civil autóban is. A rendszer a sebességtúllépésen kívül egyéb közúti szabálysértéseket is rögzíthet.

 

Aktív védelem a mozgó traffipaxokkal szemben is!

A mozgó rendőrségi sebességmérési módszer lényege, hogy a forgalomba lévő gépjárművezető nem tudhatja, hogy mögötte (vagy akár egy szemből jövő) rendőrségi autó közlekedik, így feltűnés nélkül mérik meg az autó sebességét. A rendőrség 2018. májusi közleménye szerint 20 jelöletlen rendőrautó teljesít szolgálatot az utakon ilyen formában, de ha szükséges, növelik a számukat.

Védelem a legújabb, TraffiCapture TC-108 lézeres mérőeszköz ellen is!

Védelem a telepített traffipaxok ellen:

A KIYO ULTIMATE AP magyar nyelvű beszédhanggal előrejelzi a telepített traffipaxokat. A GPS technológia segítségével a téves radaros és lézeres riasztások száma minimálisra csökkenthető.

 

A VÉDA kamerahálózat telepített ellenőrzési pontjai (országszerte 365 kamera) a sebességtúllépésen kívül egyéb közúti szabálysértések automatikus rögzítésére is szolgál.

A telepített ellenőrzési pontok legálisan használható koordináta alapú traffipaxvédelmi rendszerekkel, mint például a KIYO ULTIMATE AP hatékonyan és megfelelő időben, akár 750 méterrel a kapuk előtt előrejelezhetők. A telepített traffipaxok nem blokkolhatók, ezért minden esetben lassítani kell és a megengedett sebességgel áthaladni a kapu alatt.

A rendszerhez tartozó radarmodulnak főként Magyarországon kívüli használat esetén van jelentős szerepe. A külföldi utazása során találkozhat mobil radaros sebességmérőkkel, melyeket sem lézerblokkolóval, sem GPS detektorral nem tud előre jelezni. Az ilyen mérőeszközök előrejelzésére a radarmodul ad megoldást.

Lézerblokkoló

 

A lézerblokkoló eszközök, a lökhárító rácsozásába és a hátsó rendszám környékére kihelyezendő lézerblokkoló szenzorokat tartalmaznak, tehát beépítést igénylő eszközök.

Védelem a legújabb, TraffiCapture TC-108 lézeres mérőeszköz ellen is!

Hány lézerblokkoló szenzort kell felszerelni?

A lézerblokkoló kiválasztásakor meg kell vizsgálni, hogy az adott autó esetében hány lézerblokkoló szenzort kell felszerelni. A lézerblokkoló szenzorok száma függ a jármű méretétől, formájától és még a színétől is.

 

Komplett traffipaxvédelmi rendszer esetében a lézerszenzorok kiegészülnek GPS adatbázissal egységgel is, mely jelzi a telepített traffipaxokat, VÉDA kapukat, HU-GO útdíj kapukat is, illetve magyar hanggal bemondja a lézeres mérés irányát és típusát is.

 

A traffipaxjelzők jogi helyzete

 

A 2012. szeptember 1-jétől érvényes törvényi szabályozás a KRESZ 3.§ (3) a következőket mondja ki:

„Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide NEM értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”

Ennek értelmében a radar- és lézerdetektorok, valamint a telepített traffipax előrejelzők használata NEM TILTOTT. Ezek a készülékek akár több száz méterrel is előre tudják jelezni a sebességmérő eszközöket, így a jármű vezetőjének lehetősége nyílik arra, hogy időben korrigálja haladási sebességét. A detektorok, előrejelzők semmilyen körülmények között nem akadályozhatják vagy zavarhatják a hatósági ellenőrzést, ezért használatukat a fenti jogszabály nem tiltja.

 

A lézerblokkolók és radardetektorok a fenti KRESZ-módosítást követően is bent maradhatnak az autóban, birtokolni, felszerelni SZABAD ezeket, ugyanis:

Magyarországon a 175/2003 (X.28.) kormányrendelet hatályba lépését követően a radardetektorok és a lézerblokkolók NEM tartoznak a „közbiztonságra különösen veszélyes eszközök” kategóriájába!

 


A gyártó és forgalmazó semmilyen felelősséget nem vállal a sebességhatár túllépéséből és/vagy a készülék használatából, vagy a szakszerűtlen beszereléséből adódó bármilyen jellegű büntetésért, kárért vagy bármely egyéb hátrányért. A készülék nem a gyorshajtás elősegítésére való, hanem a véletlen sebességtúllépés következményeinek megelőzésére szolgál. Minden esetben tartsa be a sebességhatárokat, és közlekedjen a látási és útviszonyoknak megfelelően! A radardetektor és a lézerblokkoló nem tévedhetetlen eszköz. Előfordulhatnak olyan szituációk, ahol későn vagy egyáltalán nem jelez bizonyos külső körülmények miatt. Ennek oka nem a készülék hibás működéséből adódik, hanem a fizika törvényszerűségére vezethető vissza. A lézerblokkolók blokkoló hatása általában a mérőeszköztől számított 150-2000 méteres távon belül a legeredményesebb.